تقویم ایرانی

  • ۱
  • ۰

آیا می دانید روز ولنتاین در تقویم ایران چه روزی است؟ در این نوشته، اطلاعات کاملی در مورد تاریخ دقیق روز ولنتاین در سال ۹۹ (تاریخ شمسی، قمری و میلادی)، دلیل نام گذاری روز ولنتاین و… را برای تان گردآوری کرده ایم.

روز ولنتاین در ایران

در سال‌های اخیر برخی از ایرانیان متعصب، روز سپندارمذگان را جایگزین ولنتاین کرده‌اند و این روز را برای خود جشن می‌گیرند. چه ولنتاین و چه سپندارمذگان، هر دو بهانه‌ای است برای ابراز عشق و دوستی.

رومی‌ها در نیمه ی ماه فوریه جشنی داشتند به نام لوپرکالیا که برای آنها به طور رسمی شروع بهار بود. روز ولنتاین مصادف با روزی در سال است که به عشق و باروری مربوط است. این روز در روم باستان و شهر آتن قدیم روز ازدواج خجسته ی زئوس با هرا و هم‌‌چنین جشن بزرگداشت لوپرکوس خدای باروری بود.

کاهنان و روحانیان لوپرکوس مراسم تطهیر خاصی اجرا می‌کردند و در این مراسم بز‌ها را در راه خدا قربانی می‌کردند و پس از نوشیدن شراب، در خیابان‌های روم می‌دویدند و پوست بز‌ها را در دست می‌گرفتند و آن را بر هرکس که می‌دیدند می‌زدند. این مراسم با هجوم انبوهی از زنان جوان ادامه پیدا می‌کرد که به خیابان‌ها می‌ریختند چون باور داشتند اگر این پوست به آنها بخورد، توان باروری آنها افزایش پیدا خواهد کرد و زایمان‌های راحت‌تری خواهند داشت. تردید‌ها و گمانه‌هایی در مورد تاریخ دقیق اجرای این مراسم وجود دارد.

رسم این بوده است که در این مراسم پسران نام دخترانی را از جعبه‌ای بیرون می‌آوردند. آنها در طول مراسم و جشن، دوستان یکدیگر می‌ماندند و گاهی هم کارشان به ازدواج می‌کشید. بعد‌ها کلیسا خواست این جشن و مراسم را به صورت جشنی مسیحی در آورد و از این رو تصمیم گرفت تا با استفاده از آن یادی هم از قدیس ولنتاین بکند.

بعضی تاریخ‌نگاران معتقدند که در پایان قرن پنجم، پاپ ژلازیوس اول در تلاش برای اصلاح این جشن باستانی رومیان و مسیحی کردن آن ۱۴ فوریه را روز ولنتاین نامید. کم‌کم، مردم نام قدیس ولنتاین را برای بیان احساس خود نسبت به کسانی که دوست می‌دارند و عاشق هستند، استفاده کردند.

روز ولنتاین در سال 99 چه تاریخی دارد؟

ولنتاین یا روز عشق یا عشاق، ۱۴ فوریه، (۲۵ بهمن) در جهان جشن گرفته می‌شود.

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1399 در تقویم شمسی:

یکشنبه، 26 بهمن 1399 1399/11/26

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1399 در تقویم قمری 1442:

2 رجب 1442 1442/07/02

تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 1399 در تقویم میلادی 2021:

Sunday, 14 February 2021 2021/02/14

منبع: تاریخ دقیق ولنتاین

  • ۹۹/۱۱/۰۹
  • آشپزی هلوکوک

روز ولنتاین

ولنتاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی